Poradnia i klinika leczenia jaskry Gdynia, Sopot, Gdańsk

Specjalistyczna aparatura okulistyczna pozwala na wykrywanie i nowoczesne leczenie jaskry w bardzo wczesnych stadiach

Jaskra jest bardzo groźną chorobą nerwu wzrokowego prowadzącą do postępującej i nieodwracalnej utraty pola widzenia.
Człowiek chory na jaskrę z reguły nie odczuwa żadnych niepokojących objawów.
Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka, wczesne wykrywanie i właściwe nowoczesne leczenie jaskry.
Celem leczenia jaskry jest jak najlepsza ochrona nerwu wzrokowego przed jego uszkodzeniem.
W wyniku uszkodzenia nerwu wzrokowego, pacjent stopniowo traci wzrok.
Tylko wczesne wykrycie jaskry umożliwia skuteczne leczenie choroby.

Najlepsza klinika leczenia jaskry
w Sopocie i Gdyni na NFZ i prywatnie

Jako jeden z niewielu ośrodków okulistycznych w Polsce specjalizujemy się w diagnozowaniu i leczeniu jaskry na NFZ i prywatnie, zajmując się jej wczesną diagnostyką, monitorowaniem przebiegu choroby, a także zabiegami przeciwjaskrowymi. Jako jedyni w kraju dysponujemy pełną jaskrową aparaturą – sprzętem diagnostycznym, który został stworzony z myślą o jaskrze.

Jaskra jest chorobą, której diagnostyka wymaga wykonania szeregu badań okulistycznych. Właściwa interpretacja badań, także tych, które dają niejednoznaczne lub zupełnie różne wyniki, prowadzi do postawienia właściwej diagnozy. W naszej poradni leczenia jaskry w Sopocie i Gdyni diagnostyką jaskry zajmują się tylko doświadczeni lekarze okuliści – lekarze specjaliści z długą i skuteczną praktyką.

W oddziale przy ul. Grunwaldzkiej 47 w Sopocie można wykonać pełną diagnostykę tej choroby,
obejmującą w sumie ponad 20 różnych badań i testów.

Pakiety diagnostyki jaskry dotyczą również diagnostyki wszystkich innych chorób oczu, chorób o podłożu okulistycznym oraz zewnętrznych chorób oczu. W cenie badań wykonujemy również m.in. profil siatkówkowy Tomografii OCT, poszerzamy również zakres badań elektrofizjologicznych, jeśli zachodzi taka konieczność, czy też jakiekolwiek inne badanie, które jest konieczne. Dzięki temu pacjent zbadany jest kompleksowo.

centrum leczenia jaskry

Prywatne leczenie i diagnostyka jaskry

Aby wcześnie wykryć i diagnozować jaskrę oraz zmiany jaskrowe oraz monitorować efekty jakie daje leczenie jaskry
należy wykonać bardzo ważne badania okulistyczne takie jak:

laserowa tomografia nerwu wzrokowego htr 3

LASEROWA TOMOGRAFIA NERWU WZROKOWEGO HRT III

Sprawdzony w wieloletnich badaniach klinicznych system, który kompleksowo analizuje strukturę nerwu wzrokowego, w tym grubość włókien nerwowych, przewiduje i wykrywa jaskrę o wiele lat wcześniej niż inne urządzenia, automatycznie śledzi postępowanie choroby w czasie. Badanie HRT analizuje 200000 punktów na tarczy nerwu wzrokowego, kiedy bardziej powszechne badanie OCT skupią się jedynie na 200 punktach. Aparat HRT bada więc 1000 razy więcej punktów na tarczy nerwu wzrokowego, co ma kolosalne znaczenie we właściwej diagnostyce pacjenta. Badanie HRT III jest całkowicie bezbolesne i zajmuje zaledwie kilka minut.

optyczna koherentna tomografia oct

OPTYCZNA KOHERENTNA TOMOGRAFIA OCT

Nowoczesna metoda obrazowania struktur siatkówki i nerwu wzrokowego, wykorzystując fale świetlne w celu uzyskania przekrojów (tomogramów) siatkówki. Dotychczasowe metody diagnostyczne (fotografia, angiografia) przedstawiają jedynie obraz powierzchni siatkówki, natomiast OCT jest pierwszym narzędziem ukazującym strukturę tkanki w przekroju. Niezwykle istotna zaleta tej metody charakteryzuje się całkowitą nieinwazyjnością i bezkontaktowym badaniem.

analizator włókien węglowych gdx pro

GDx PRO

Analizator włókien nerwowych, dokonujący pomiaru grubości warstwy włókien nerwowych siatkówki. Jaskra jest chorobą uszkadzającą nerw wzrokowy, a włókna nerwowe siatkówki ulegają ścieńczeniu i zanikowi. Dlatego przy podejrzeniu choroby wykonuje się badania w kierunku jaskry.

elektroretinografia perg

ELEKTRORETINOGRAFIA PERG

Badanie zmian potencjałów czynnościowych gałki ocznej, powstających pod wpływem bodźca świetlnego. Jest to znakomita metoda diagnostyczna – u pacjentów z podejrzeniem jaskry wykrywa ubytki warstwy RNFL (warstwy włókien nerwowych), kiedy takie same zmiany są wykrywalne w badaniu OCT dopiero 8 lat później! W przypadku podejrzenia jaskry, wysokiej czułości badanie PERG, pozwala na szybsze wdrożenie odpowiedniego leczenia. Dzięki PERG jesteśmy w stanie badać zarówno zdrowe komórki zwojowe oraz te, których funkcja jest upośledzona – czyli komórki zwojowe będące w „stresie” lub niedotlenione.

Inne konieczne badania okulistyczne,
które wykonujemy w naszej przychodni okulistycznej okuliści w Gdyni i Sopocie w przypadku podejrzenia lub rozpoznania jaskry:

pełne badanie optometryczne oraz badanie okulistyczne (badanie odcinka przedniego oka oraz dna oka)

obserwacja ciśnienia śródgałkowego (wielokrotne pomiary)

gonioskopia – badanie kąta przesączania

badanie pola widzenia Heidelberg HEP – z opcją standardowej perymetrii automatycznej SAP lub badanie pola widzenia z opcją perymetrii zdwojonej częstotliwości (FDF/FDT)

pachymetria (ultrasonograficzny pomiar grubości rogówki oka)

Kto powinien wykonać badania w kierunku jaskry?

Diagnostykę jaskry polecamy wszystkim grupom wiekowym, także nastolatkom obciążonym genetycznie chorobą jaskrową. W grupie ryzyka znajdują się również osoby mające podwyższone ciśnienie śródgałkowe, krótkowidze oraz wszyscy, którzy ukończyli 40 rok życia.

Dzięki naszemu doświadczeniu i aparaturze odpowiemy na nurtujące pytania:

Czy rzeczywiście masz jaskrę?
Czy jaskra grozi Ci w przyszłości?
W jaki sposób określamy kiedy jaskra może wystąpić?
Czy lekarz okulista w Gdyni przyjmuje na NFZ?
Czy leczenie jaskry i badania można wykonać na NFZ czy tylko prywatnie?
Czy musisz stosować dożywotnio krople do oczu i dlaczego warto zrezygnować ze stosowania kropli na jaskrę?
Czy można zrezygnować ze stosowania kropli na jaskrę wykonując szybki i bezbolesny zabieg przeciwjaskrowy?
Czy można obniżyć ciśnienie oczne poprzez wykonanie lasera przeciwjaskrowego?

Poradnia leczenia jaskry w Sopocie

Poradnia leczenia jaskry w Gdyni