Najczęściej zadawane pytania przez pacjentów kliniki okulistycznej

Pytania dotyczące leczenia okulistycznego

Czy zabieg SLT wykonuje się raz w życiu?

Zabieg SLT, zależnie od procesu chorobowego pacjenta, wykonuje się od raz lub kilka razy w życiu. Zabieg można bezpiecznie powtarzać, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Czy zabieg SLT jest bezpieczny i ma skutki uboczne?

Każdy, nawet najprostszy zabieg, jak szczepienie czy pobieranie krwi, wiąże się z pewnym ryzykiem. Laserowe leczenie jaskry jest jednak jedną z najbezpieczniejszych terapii w okulistyce, korzyści z wykonania zabiegu wielokrotnie przewyższają niewielkie ryzyko skutków ubocznych.

Jestem po zabiegu SLT w innej klinice, jednak nie przyniósł on żadnych rezultatów, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Należy skontaktować się lekarzem prowadzącym i postępować według jego wytycznych lub umówić się na wizytę w naszej klinice, abyśmy przebadali pacjenta i wówczas ocenili, jakie kroki należy podjąć w celu włączenia skutecznej terapii.

Czy zabieg SLT można wykonać na NFZ?

W naszych klinikach wykonujemy zabieg w ramach NFZ na podstawie skierowania od lekarza, który posiada umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. W przypadku zabiegu na dwoje oczu należy jednak ustalić dwa terminy zabiegu, gdyż NFZ umożliwia wykonanie zabiegu tylko jednego oka w jednym dniu. W przypadku zabiegu odpłatnego można od razu wykonać zabieg obu oczu.

Czy możliwe jest usuwanie jaskry laserem?

Jaskra jest chorobą, którą można jedynie hamować, ograniczać i monitorować. Nie jest możliwe całkowite jej usunięcie. W naszej klinice posiadamy różne lasery, które można zastosować, aby skutecznie z jaskrą postępować.